اخبار - زومیت - زومیت

ساخت وبلاگ

مقاله‌های مرتبط:

عنوان خدای جنگ، شما را ناخودآگاه به دنیای حماسه، مبارزان دلیر و البته خشونت می‌برد. به تازگی مجسمه‌ی یکی از جنگجویان اساطیری و مشهور کشور چین ساخته شده که شاید عنوان "اثری حماسی"، نتواند آن گونه که شایسته است، ویژگی‌های ظاهری آن را توصیف کند.

رونمایی از مجسمه باشکوه خدای جنگ در چین

این مجسمه‌ی عظیم، "گوآن یو" (Guan Yu) یکی از معروف‌ترین ژنرال‌های تاریخ چین را به تصویر کشیده است. شاید این نام در وهله‌ی اول چندان به گوش‌تان آشنا نیاید، اما اگر در مورد داستان حماسی "افسانه‌ سه امپراتوری" چیزهایی شنیده باشید، این نام را هم به خاطر می‌آورید. سه قهرمان به نام‌های "لیو بی" (Liu Bei)، "شانگ فی" (Zhang Fei) و "گوان یو" در زمان نزاع و جنگ داخلی که امپراتوی این کشور را پاره پاره کرده بود، شانه به شانه کنار هم ایستاده و در میدان جنگ، نمونه‌ای از رزم آوران نامی و شهره روزگار خود شدند. کارگردان نام آور چینی "جان وو" (John Woo) در سال ۲۰۰۸ و در قالب فیلمی حماسی و پرخرج به نام "صخره‌ی سرخ" (Red Cliff) به ماجرای این سه قهرمان و نبردشان با دیگران ژنرال نامی آن دوران "کائو کائو" یا "سائو سائو" (Cao Cao) پرداخت.

جان وو

فیلم صخره سرخ

گوان یو

اما اکنون یکی از شخصیت‌های این داستان حماسی در قالب مجسمه‌ای برنزی به ارتفاع ۵۸ متر و وزنی بیش از ۱.۳۲۰ تن، پا به عرصه وجود گذاشته است. این مجسمه غول پیکر توسط "هن می‌لین" (Han Meilin) طراحی شده است. هنرمندی که پیش‌تر و با طراحی عروسک‌های شانس المپیک ۲۰۰۸ پکن شناخته شد.

هن می لین طراح شانس بیارهای المپیک پکن 2008

رونمایی از مجسمه باشکوه خدای جنگ در چین

گوان یو که در عصر سه امپراتوری می‌زیست، سلاحی خاص حمل می‌کرد، تبری نیزه مانند با سری هلالی شکل که به عنوان "تیغ اژدهای سبز" شناخته می‌شد. در ساخت مجسمه به این نکته نیز توجه شده و اکنون این سلاح‌، بخشی از این مجسمه است. شاید تنها تفاوت در وزن سلاحی است که این خدای جنگ برنزی حمل می‌کند، این نیزه اکنون نزدیک به ۱۳۶ تن وزن دارد.

رونمایی از مجسمه باشکوه خدای جنگ در چین

این مجسمه باشکوه بر فراز موزه‌ی ۸۶ هزار فوت مربعی "گوان یو" ایستاده است. با نگاهی به ظاهر این مجسمه، شاید پر بیراه نباشد که تصور کنیم این خدای برنزی، هنوز هم دشمنانش را به مبارزه می‌طلبد.

رونمایی از مجسمه باشکوه خدای جنگ در چین

رونمایی از مجسمه باشکوه خدای جنگ در چین

رونمایی از مجسمه باشکوه خدای جنگ در چین

نظر شما در مورد این اسطوره‌ی برنزی چیست؟

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 291 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 22:39

اینتل ساعاتی پیش گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم سال مالی جاری خود را منتشر کرده که براساس آن این کمپانی با وجود افزایش سه درصدی درآمد در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، شاهد کاهش سود خالص بوده است. براین اساس اینتل موفق شده تا در سه ماهه‌ی دوم سال مالی جاری ۱۳.۵ میلیارد دلار را با حاشیه‌ی سود ۵۸.۹ درصدی کسب کند. بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تراشه‌ها در دنیای فناوری موفق به کسب درآمد عملیاتی ۱.۳ میلیارد دلاری شده که در مقایسه ۲.۹ میلیارد دلار سال گذشته بسیار کاهش پیدا کرده است. سود خالص اینتل نیز ۱.۳ میلیارد بوده که در مقایسه با ۲.۷ میلیارد دلار مدت مشابه سال پیش از آن بسیار کاهش یافته است.

اینتل پیش‌بینی می‌کند تا درآمد این شرکت در سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی به بیش از ۱۴.۹ میلیارد دلار رسیده و حاشیه‌ی سود نیز ۶۰ درصد باشد.

گزارش مالی اینتل

اینتل پس از اجرای برنامه‌های بازسازی خود، بخش‌های جدیدی را در زیرمجموعه‌ی خود می‌بیند. پس از آنکه این کمپانی Altera را مال خود کرد بخش Programmable Solution Group شکل گرفت. همچنین بخش جدیدی نیز با عنوان Technology Group وجود دارد که به مدیریت و طراحی گجت‌های پوشیدنی و دوربین ارتباط دارد. از جمله‌ سایر بخش‌های این کمپانی باید به بخش گجت‌های شخصی، دیتاسنتر، اینترنت اشیا، بخش حافظه‌های غیرفرار و بخش امنیتی اینتل اشاره کرد.

بخش گجت‌های شخصی یا Client Computing Group مربوط به پلتفرم‌هایی نظیر نوت بوک‌، دسکتاپ، تبلت و گوشی‌های هوشمند و گجت‌های موبایل است. درآمد این بخش از اینتل برای سه ماهه‌ی دوم بیش از ۷.۳ میلیارد دلار گزارش شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن نشان از کاهش ۳ درصدی دارد. فروش پلتفرم نوت بوک اینتل در مقایسه با فصل دوم سال ۲۰۱۵ میلادی با کاهش ۵ درصدی همراه شده است، هرچند میانگین قیمت فروش تراشه‌های این پلتفرم با افزایشی ۲ درصدی دستخوش تغییر شده است. فروش تراشه‌های دسکتاپ با وجود کاهش ۷ درصدی میزان فروش با افزایش یک درصدی میانگین قیمت همراه بوده است. در مورد تبلت‌ها فروش تراشه‌ها بیش از ۴۹ درصد کاهش یافته و به پنج میلیون دستگاه کاهش پیدا کرده است. بخش گجت‌های شخصی نیز شاهد کاهش ۱۵ درصدی فروش بوده است، هرچند میانگین قیمت ۱۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

گزارش مالی اینتل

بخش دیتاسنتر اینتل در سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی ۴.۰۲۷ میلیارد دلار به جیب زده که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن با افزایش ۵ درصدی همراه بوده است. با وجود افزایش ۵ درصدی فروش، میانگین قیمت یک درصد کاهش یافته است.

بخش اینترنت اشیا نیز درآمدی ۵۷۲ میلیون دلاری کسب کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش پیدا کرده است. درآمد بخش امنیت اینتل یا Intel Security میز با افزایشی ۱۰ درصدی به ۵۵۴ میلیون دلار رسیده است. بخش نوپای Programmable Solutions Group  نیز که پس از تصاحب Altera در اینتل اضافه شده با درآمد ۴۶۵ میلیون دلاری همراه شده است. بخش حافظه‌های غیرفرار نیز درآمدی ۵۵۴ میلیون دلار کسب کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن نشان از افزایش ۲۰ درصدی دارد.

براساس اطلاعات ارائه شده گزارش مالی اینتل براساس پیش‌بینی‌ها و انتظاراتی بوده که برآورده شده است.

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 280 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 22:39

ایو گیلمو، مدیر عامل یوبیسافت ، در جلسه‌ی گزارش مالی یوبیسافت گفت که از نظر آنها نینتندو NX، کنسول بعدی نینتندو ، عالی به نظر می‌رسد و می‌تواند به رشد دوباره‌ی این صنعت کمک کند. برای آگاهی از جزئیات بیشتر با زومجی همراه باشید.

شرکت Ubisoft، ناشر سری بازی‌های Assassin’s Creed و Far Cry، نسبت به کنسول نینتندو NX خوشبین است. ایو گیلمو امروز در طول جلسه‌ی گزارش مالی این کمپانی گفت که این کنسول حداقل با توجه به دیدگاه مثبت این ناشر، واقعاً عالی به نظر می‌رسد. وی همچنین به این موضوع اشاره کرد که ایمان دارد نینتندو NX شاید بتواند گیمرهای غیر حرفه‌ای را به خود جذب کند، همان دیدگاهی که الان کور، رئیس امور مالی، در مصاحبه‌ای با وب سایت ام‌سی‌وی در ماه ژوئن مطرح کرد. گیلمو گفته است:

در خصوص NX، چیزی که ما دیده‌ایم بسیار عالی است. ما فکر می‌کنیم که عرضه شدن یک دستگاه جدید به صنعت کمک خواهد کرد تا به رشد خود ادامه دهد و تعداد خیلی بیشتری از گیمرهای غیر حرفه‌ای را به این صنعت باز گرداند.

کنسول Wii نینتندو با فروش بیش از ۱۰۰ میلیون واحدی یک موفقیت تجاری بزرگ بود، موفقیتی که تا حدودی به خاطر کشیده شدن گیمرهای غیر حرفه‌ای به سمت آن محقق شده بود. در مقایسه کنسول بعد از آن، Wii U، یک شکست به حساب می‌آید و با حساب خود نینتندو ۱۲/۸ میلیون واحد از آن فروش رفته است.

mario

نینتندو NX در ماه مارس ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد. در شایعات آمده است که این وسیله ترکیبی از یک کنسول خانگی و یک کنسول دستی است که از فن آوری‌های نو صنعت بازی‌سازی استفاده می‌کند که در هر صورت باید صبر کرد و دید که این به چه معنا است.

کیت‌های توسعه‌ی نرم افزار NX، که صرفاً یک اسم رمز است، طبق گزارش‌ها در اکتبر ۲۰۱۵ در اختیار بازیسازها قرار گرفته‌ است. یوبیسافت در E3 2016 اعلام کرد بازی اصلی بعدی از سری Just Dance برای NX عرضه خواهد شد، هرچند ممکن است که این شرکت برای آوردن بازی‎های دیگر روی کنسول NX نیز در حال کار باشد. نینتندو گزارش مالی بعدی خودش را در ۲۷ جولای (۶ مرداد) ارائه خواهد کرد و امکان دارد که این شرکت در همین جلسه اطلاعات بیشتری را در خصوص NX ارائه دهد.

همچنین در جلسه گزارش مالی امروز یوبیسافت گیلمو گفت که یوبیسافت بخاطر عرضه‌ی ایکس‌باکس وان S، کنسول کوچکتر شده‌ی مایکروسافت ، که ۲ آگوست (۱۲ مرداد) عرضه خواهد شد نیز بسیار هیجان زده است. وی گفته است:

ما واقعاً به خاطر ایکس‌باکس وان S هیجان زده هستیم، چرا که این کنسول به بازار سرعت خواهد بخشید و گرافیک بهتری را به ارمغان خواهد آورد. ما قادر خواهیم بود تا گیمرهای خودمان را بیشتر در بازی‌ها غوطه‌ور کنیم.

یوبیسافت آمار بسیار خوبی را در سه ماهه‌ی اول مالی خودش ثبت کرده است. فروش کلی آنها ۴۴ درصد افزایش داشته است و درآمد دیجیتالی در این سه ماهه نیز رکورد جدیدی برای این شرکت به حساب می‌آید.

نظر شما در خصوص نینتندو NX و ایکس‌باکس وان S و تأثیر آنها بر بازار کنسول‌های بازی چیست؟

منبع: Gamespot

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 322 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 22:39

مقاله مرتبط:

همه‌ی کاربران خواستار شارژ سریع گوشی هوشمند یا تبلت خود در کم‌ترین زمان ممکن هستند. به همین خاطر، فناوری شارژ سریع (quick charge) که نام درخوری هم دارد از محبوبیت فراوانی میان کاربران برخوردار است. درحال حاضر همه‌ی سازندگان چیپ‌های سخت‌افزاری نسخه‌ی ویژه‌ای از این فناوری را به نام خود ثبت کرده‌اند. با وجود محبوبیت بالای این فناوری، باید اظهار کنیم که در برخی از موقعیت‌ها استفاده از فناوری شارژ سریع راهکار معقولی محسوب نمی‌شود!

خوشبختانه شرکت سامسونگ نیازمندی به غیرفعال کردن این ویژگی در برخی شرایط را درک کرده است. همه‌ی کاربران می‌توانند در دستگاه‌های گلکسی سامسونگ دارای سیستم عامل اندروید مارشمالو مانند گلکسی اس7، گلکسی اس7 اج، گلکسی اس6، گلکسی اس6 اج پلاس و گلکسی نوت 5، برای غیرفعال کردن قابلیت شارژ سریع اقدام کنند.

واقعا چرا باید همه‌ی کاربران در برخی موارد قابلیت شارژ سریع را غیرفعال کنند؟ قبل از این که نحوه‌ی انجام این کار را شرح دهیم، اجازه دهید دلیل غیرفعال کردن قابلیت یاد شده را بیان کنیم.

دو دلیل برای این کار وجود که دلیل اول و بسیار مهم آن افزایش گرما است. فناوری شارژ سریع همان‌طور که از نام آن بر‌می‌آید، انرژی الکتریکی زیادی را در یک مدت زمان کوتاهی به باتری منتقل می‌کند؛ بنابراین دستگاه درحال شارژ به راحتی با ازدیاد گرما مواجه خواهد شد. اگر گوشی درحال شارژ، روی میز خنک کنار تخت خواب شما یا در خانه‌ای مطبوع که دارای جریان هوای مناسبی است قرار داشته باشد، به احتمال زیاد مشکلی به وجود نخواهد آمد. اما در صورتی که گوشی درحال شارژ بر روی صندلی خودرویی که به شدت در معرض تابش نور خورشید قرار دارد باشد، همان‌طور که شما هم حدس می‌زنید، مشکلات سخت‌افزاری حادی برای دستگاه ایجاد خواهد شد.

از طرف دیگر، در دستگاه‌هایی مانند گلکسی اس7 یا گلکسی اس7 اج که دارای فناوری شارژ بی‌سیم هم هستند، حتما باید از یک فن خنک کننده‌ای که در پد شارژ قرار می‌گیرد استفاده کنید. عملکرد مداوم این فن باعث ایجاد آلودگی صوتی شده و کاربران نزدیک به آن را اذیت خواهد کرد. به همین خاطر برخی از کاربران به منظور استفاده نکردن از فن خنک کننده، خواستار غیرفعال کردن شارژ سریع بی‌سیم خواهند بود. هم‌اکنون که از دلیل غیرفعال کردن شارژ سریع آگاه شدید، می‌توانید در ادامه‌ی مقاله نحوه‌ی غیرفعال کردن آن را مطالعه کنید.

 انجام این کار بسیار ساده و فقط نیازمند چند لمس کوتاه است. ما از گوشی Galaxy S7 Edge برای این آموزش استفاده می‌کنیم اما این فرآیند به احتمال زیاد در همه‌ی دستگاه‌های گلکسی دارای اندروید ۶ مارشمالو مشابه خواهد بود. به خاطر داشته باشید که اگر دستگاه گلکسی شما دارای شارژ بی‌سیم نیست، منوی مربوط به تنظیمات شارژ سریع ممکن است اندکی متفاوت باشد.

اولین کاری که باید انجام دهید، مراجعه به منوی تنظیمات دستگاه با پایین کشیدن بخش اعلانیه (notification shade) و لمس آیکون چرخ‌دنده‌ی واقع در گوشه‌ی بالایی سمت راست است.

غیرفعال کردن شارژ سریع

سپس باید منوی جاری را به طرف پایین بکشید و روی گزینه‌ی Battery ضربه بزنید.

غیرفعال کردن شارژ سریع

حالا باید صفحه‌ی جاری را به پایین‌ترین گزینه‌های موجود اسکرول (Scroll Down) کنید. بسته به دستگاه گلکسی مورد استفاده، یک یا دو گزینه مربوط به شارژ سریع در اختیار شما خواهد بود که شامل Fast cable charging برای شارژ سریع از طریق کابل و Fast wireless charging هم برای شارژ سریع بی‌سیم است. به منظور غیرفعال کردن هر یک از گزینه‌های یاد شده، روی دکمه‌ی لغزنده‌ی مربوطه ضربه بزنید.

غیرفعال کردن شارژ سریع

جداگانه بودن گزینه‌ی مربوط به شارژ سریع کابلی و بی‌سیم بسیار کاربردی بوده و قدرت انتخاب بیش‌تری را به کاربران می‌دهد. به عنوان مثال، می‌توانید شارژ سریع کابلی را حفظ کرده و شارژ سریع بی‌سیم را غیرفعال کنید. همچنین، برعکس این حالت هم ممکن است.

آیا از فناوری شارژ سریع استفاده می‌کنید؟ لطفا نظرات خود را در بخش دیدگاه وب‌سایت به اشتراک بگذارید.

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 267 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 20:14

با وجود اینکه شش مورد از ۱۰ شهر دنیا با بدترین کیفیت هوا در هند قرار دارند، اما به هر حال این کشور ۱.۲۵ میلیارد نفری در حال حرکت رو به جلو با تلاش برای کاهش اثرات تغییرات آب و هوایی است.

 آنها نه تنها ۱۰۰ فرودگاه تمام خورشیدی نخست دنیا را در اختیار دارند، بلکه بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان نیز در این کشور قرار دارد. گفتنی است که انرژی خورشیدی به تازگی در هند به منبع ارزان‌تر نسبت به زغال سنگ تبدیل شده است.

 با این اوصاف شاید بهبود کیفیت هوا با این پروژه ۵۰ میلیون درختی، اندکی بلندپروازانه به نظر برسد. اما واقعیت این است که ماموریت اخیر تنها بخش کوچکی از اهداف هند برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی را شامل می‌شود. وزیر ارشد اوتار پرادش، آخیلش یاداو (Akhilesh Yadav)، در یک سخنرانی به داوطلبان شهر کانوایی که در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غربی مرکز ایالت لکنو واقع شده است، گفت:

جهان اکنون به این واقعیت پی برده است که تلاش‌های جدی برای کاهش انتشار کربن به منظور کاهش اثرات تغییرات آب و هوایی جهانی مورد نیاز است. ایالت اوتار پرادش خود را به عنوان آغازگر این روند مطرح کرده است.

 در حال حاضر رکورد جهانی گینس برای بیشترین درختان کاشته شده در یک روز متعلق به کشور پاکستان است که این رکورد با کاشت ۸۴۷،۲۷۵ درخت در سال ۲۰۱۳ به ثبت رسیده است. اگر چه حساب‌رسان رکورد گینس هنوز بررسی نهایی تلاش اخیر مردم در هند را به اتمام نرسانده‌اند، اما به احتمال زیاد و به لطف تلاش ۸۰۰ هزار نفر به نظر می‌رسد که رکورد قبلی شکسته خواهد شد. آنیت موکرجی (Anit Mukherjee)، سیاست‌گذار مرکز توسعه جهانی در این باره گفت:

بیشترین سهم از این پروژه‌ی کاشت درخت، جدا از نمونه‌کاری و نمادین بودنش این است که روی موضوعات مهم تمرکز دارد. این رویداد در واقع به بسیاری از مسایل بزرگ در هند همانند آلودگی، جنگل‌زدایی، و استفاده‌ی نادرست از زمین اشاره دارد.

 دولت هند مبلغ ۶.۲ میلیارد دلار را برای کاشت درختان در ۱۵ سال آینده اختصاص داده است، زیرا اگر چه جنگل‌زدایی هم اکنون نقش کوچکی را در انتشار گازهای گلخانه‌ای در هند ایفا می‌کند، اما به هر حال افزایش تقاضا برای زمین‌های کشاورزی در مناطق روستایی بدان معنی است که کاشت درختان جدید برای منطقه مهم است.

 از سویی نیز مرحله‌ی کاشت تنها به عنوان یک چالش آغازین برای افراد درگیر با این پروژه به شمار می‌رود. بر پایه‌ی گفته‌ی مسئولان این پروژه به آسوشیتدپرس، در حدود ۶۰ درصد از نهال‌های جدید به علت بیماری یا کمبود آب به بار نخواهند نشست. ادوارد پارسون (Edward Parson)، یک استاد حقوق محیط زیست در دانشگاه کالیفرنیا در مصاحبه با پایگاه کریستین ساینس مانیتور گفت:

ما نمی‌توانیم صرفا با کاشتن درختان، منتظر رشد و پروش آنها بمانیم. البته این کار فوق‌العاده است که توانسته‌اند کاشت ۵۰ میلیون درخت را به انجام برسانند، اما آنها همچنین نیاز به مراحل دیگری نیز در محل‌های کاشته شده برای مراقبت از آنها دارند.

 سانجیو ساران (Sanjeev Saran) مقام ارشد جنگل‌داری در هندوستان اعلام کرده، سایت‌هایی که در آنها درخت کاشته شده، شامل مکان‌هایی همانند امتداد جاده‌های اصلی کشور، بزرگراه‌ها، مسیرهای راه آهن و مناطق جنگلی هستند و همواره با استفاده از عکس‌های هوایی مورد نظارت و کنترل قرار خواهند گرفت تا به این ترتیب بتوانیم مراقبت کافی را از نهال‌های کاشت شده انجام دهیم و به رشد و بقای آنها کمک کنیم.

 خواه این کار را به عنوان حرکتی نمادین تعبیر کنیم خواه اینکه هر تعبیر دیگری از این کار داشته باشیم، باید اذعان کنیم که عملکرد هند در زمینه‌ی مقابله با تغییرات آب و هوایی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. آنها بار نخست با انرژی خورشیدی و در حال حاضر با ده‌ها میلیون درخت ما را شگفت‌زده کرده‌اند. امیدواریم که سایر کشورهای موثر روی آب و هوا نیز بتوانند در مسیر حفاظت از آب و هوای کره‌ی زمین گام بردارند.

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 288 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 20:14

این موضوع رسما تایید شده که گوشی‌ هوشمند Redmi Pro در روز ۲۷ جولای ۲۰۱۶ (۶ مرداد) معرفی خواهد شد. صبح امروز کمپانی شیائومی تایید کرده که گوشی‌ هوشمند ردمی‌پرو از یک صفحه‌نمایش از نوع OLED بهره می‌برد. اگرچه تعداد گوشی‌هایی که با پنل OLED در بازار وجود دارند بسیار زیاد است، اما برای شیائومی این اولین باری است که یک گوشی‌ هوشمند با پنل OLED را عرضه خواهد کرد.

امروز کمپانی چینی شیائومی چند تیزر رسمی تبلیغاتی منتشر کرده که در یکی از آن‌ها آشپز مشهور Liu Shi Shi در حال طبخ یک OLED PING است و همانطور که اشاره شد این تیزر نشان از OLED بودن نمایشگر گوشی ردمی‌پرو دارد. در دومین تیزر نیز بر اساس نوع غذایی که این آشپز در حال پختن آن است به عدد ۱۰ اشاره شده که احتمالا نشان از ۱۰ هسته‌ای بودن Redmi Pro دارد.

ردمی پرو

بر اساس گزارش‌هایی که تا‌کنون در منابع مختلف منتشر شده، گفته می‌شود گوشی‌ هوشمند ردمی‌پرو مجهز به پردازنده‌ای ۱۰ هسته‌ای خواهد بود و همچنین از دوربین دوگانه بهره می‌برد. همچنین بد نیست به مشخصات این محصول که تاکنون در دسترس داریم اشاره‌ای داشته باشیم. ردمی‌پرو از نمایشگری ۵.۵ اینچی بهره خواهد برد که کیفیت آن ۱۰۸۰p است. حافظه رم پردازشی این گوشی ۴ گیگابایت و حافظه داخلی ذخیره‌سازی آن هم ۱۲۸ گیگابایت در نظر گرفته شده است. گفته می‌شود این دستگاه از دو سیم‌کارت همزمان پشتیبانی می‌کند و سیستم‌عامل آن اندروید MIUI است که بر اساس اندروید ۶.۰ مارشمالو توسعه داده شده است. از نظر قیمتی نیز گفته شده که ردمی‌پرو با قیمتی بیش از سایر محصولات سری Redmi به فروش خواهد رسید.

نظر شما در مورد این محصول چیست؟

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 256 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 20:14

همه ما با وب‌سایت‌های جدیدی آشنا می‌شویم یا به صورت روزانه به وب‌سایت‌های مختلفی سر می‌زنیم. همینطور برای استفاده از هر کدام از سایت‌ها هم نیاز است تا ابتدا در آن‌ها حساب کاربری اختصاصی خود را داشته باشیم.

بسیاری از وب‌سایت‌ها دائم پیام «ثبت نام کنید / Sign Up» را به شما نشان می‌دهند و پس از ثبت نام هم نیاز است تا با چک کردن صندوق دریافتی ایمیل، حساب کاربری خود را فعال کنید. وب‌سایت BUgMeNot هزاران سایت از سراسر جهان را که نیاز به ثبت نام دارند بدون نیاز به ثبت نام کاربر، در اختیارش قرار می‌دهد.

وب سایت BugMeNot یک منبع رایگان برای دریافت نام کاربری و رمز عبور‌های از پیش تعیین شده است که توسط مدیران این وب سایت و کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود.

website

نحوه‌ی کار با این ابزار بسیار ساده است. در واقع بدون نیاز به ثبت نام در انجمن‌ها‌، کافی است آدرس اینترنتی صفحه‌ی موردنظر خود را در باکس جست‌و‌جوی وب‌سایت BugMeNot وارد کنید. برای شروع ابتدا وب سایت را باز کنید. در صفحه‌ی اصلی این وب‌سایت، باکس جستجو دیده می‌شود که برای وارد کردن آدرس آن صفحه‌ای است که لینک‌های مرتبط آن غیرفعال و تنها برای اعضا قابل مشاهده است.

به عنوان مثال انجمن برنامه نویسان یکی دیگر از انجمن‌هایی است که لینک‌های دانلود یا عکس آن، برای کاربران غیر عضو مخفی شده است. برای رفع این محدودیت کافی است آدرس برنامه نویس را در باکس جست‌وجو وارد کنید و یکی از نام‌های کاربری (Useame) و رمز‌های عبور‌ (Password) معرفی شده را وارد کنید. در صورت دلخواه می‌توانید از افزونه‌های این وب‌سایت برای مرورگر‌های گوگل کروم و فایرفاکس نیز استفاده کنید.

برای استفاده از این وبسایت به http://bugmenot.com مراجعه کنید.
وب‌سایت‌های مورد علاقه خود را برای معرفی در بخش وبگرد به آدرس [email protected] ارسال کنید.

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 282 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 18:36

گوشی‌ هوشمند Meizu MX6 روز ۱۹ جولای رسما توسط کمپانی سازنده آن معرفی شد. حالا بیش از ۳ میلیون نفر (دقیقا ۳.۲ میلیون نفر) برای خرید این محصول تنها در یک روز ثبت نام کرده‌اند. این موضوع در قالب یک عکس منتشر شده توسط کمپانی Meizu در شبکه اجتمای میکروبلاگ چینی Weibo اعلام شده است.

به یاد داشته باشید که اگرچه تعداد افرادی که برای خرید محصول یاد شده ثبت‌نام کرده‌اند، بسیار قابل توجه است اما این رقم فقط افرادی را نشان می‌دهد که برای خرید گوشی‌ هوشمند Meizu MX6 ابراز علاقه کرده‌اند و این رقم در واقع نشان دهنده افرادی که واقعا این گوشی را پیش خرید کرده‌اند نیست.

علاوه بر این، در تصویر منتشر شده برخی از آمار و ارقام مرتبط با زمان رویداد معرفی گوشی‌ هوشمند مذکور اعلام شده است. به عنوان مثال در این بیان شده که مراسم معرفی این محصول توسط بیش از ۴۰۰ وب‌سایت گزارش شده است.

اگر از جمله افرادی هستید که این گوشی‌ هوشمند برای شما جذاب است، امکان ثبت نام برای ابراز علاقمندی برای خرید آن همچنان وجود دارد. فروش این محصول از ۳۰ جولای آغاز می‌شود. لازم به ذکر است که MX6 با قیمت ۲۹۹ دلار به فروش خواهد رسید.

نظر شما در این مورد چیست؟

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 298 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 18:36

ظاهرا حضور دو ساله‌ی لوتوس در رقابت‌های فرمول یک به هیچ وجه برای این تیم منفعت مالی به همراه نداشت. خودروساز بزرگ انگلیسی برای عرض اندام و نمایش توانایی‌های خود در سال ۲۰۱۲ مجدد وارد فرمول یک شد. در آن سال کیمی رایکونن پس از یک سال دوری از فرمول یک، به عنوان راننده‌ی اول لوتوس به این رقابت‌ها بازگشت. لوتوس با کمک رایکونن نتایج خوبی را در این رقابت‌‌ها کسب کرد. ۲۴ سکو برای رایکونن در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ و رقابت در کنار بزرگان این مسابقات برای کسب قهرمانی، امید‌ها را به این تیم زنده کرد.

اما با رفتن رایکونن به فراری، شرایط برای لوتوس نیز تغییر زیادی کرد و این تیم در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ تنها یک بار بر روی سکو رفت و در حالی که پیش‌تر خود را به عنوان یکی از چهار تیم برتر مسابقات معرفی کرده بود، در این سال‌ها در انتهای جدول رده‌بندی قرار گرفت. لوتوس با پیشرانه‌ی رنو در سال ۲۰۱۳ موفق به کسب ۳۱۵ امتیاز از مسابقات فرمول یک شده بود در حالی که در سال ۲۰۱۴ تنها ۱۰ امتیاز در این رقابت‌ها کسب کرد. عملکرد ضعیف این تیم در نهایت منجر به خروج آن‌ها از رقابت‌ها و فروش حق خود به رنو شد.

لوتوس فرمول یک

حال تسلا اخیرا طی انتشار گزارش مالی، از وضعیت مالی بسیار بد خود در مسابقات سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ فرمول یک خبر داد. این شرکت در سال ۲۰۱۵ مبلغ ۵۷ میلیون دلار ضرر را در خلال این رقابت‌ها تجربه کرده است. هزینه‌های بالای مسابقات در کنار عدم کسب نتایج دلخواه که منجر به عدم تمایل اسپانسر‌ها با تامین هزینه‌های این تیم شده بود، از جمله دلایل ضرر هنگفت لوتوس در رقابت‌های فرمول یک است.

لوتوس در حال حاضر اعلام کرده است که در حال بازسازی خود با سرمایه‌گذاری و هزینه‌ی متناسب است تا در دراز مدت مجدد به مسابقات اتومبیلرانی بازگشته و موفقیت‌های خود را مجددا تکرار کند. در حال حاضر تمرکز لوتوس به همراه رنو، شریک تجاری خود در مسابقات اتومبیلرانی، بر توسعه‌ و پیشرفت پیشرانه‌های فرمول یک است. سال آینده ردبول، تورو روسو و رنو از این پیشرانه‌ها بهره خواهند.

لوتوس فرمول یک

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 306 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 18:36

دومین همایش زیرساخت و سرمایه‌گذاری در شهر هوشمند اول و دوم شهریور در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد. در این مراسم که از سوی وزارت کشور، سازمان فناوری اطلاعات و چند شرکت خصوصی حمایت می‌شود، شهرداری‌های شهرهای مختلف کشور حضور خواهند داشت.

سهیل مظلوم، دبیر اجرایی در نشست خبری این همایش اعلام کرد: «موضوع اصلی همایش دوم، توسعه خدمات شهری است و امیدواریم این موضوع را به یک مطالبه‌ی عمومی تبدیل کنیم، چرا که اگر زیرساخت‌ها فراهم باشد اما از آنها بهره‌برداری لازم صورت نگیرد و خدماتی وجود نداشته باشد، آن زیرساخت عملاً کاربردی نخواهد داشت.»

او در مورد برنامه‌های دومین دوره همایش مذکور ادامه داد: «یکی از برنامه‌های امسال برگزاری مسابقه بین شهرداری‌ها است و عملکرد آنها در محورهای مختلف از جمله زیرساخت، سند راهبردی، خدمات شهری و شهروندی، اتوماسیون، جلب مشارکت مردمی و... سنجیده می‌شود. همچنین میان شهردرای‌های منتخب سال گذشته نیز مسابقه‌ای برگزار می‌شود تا مشخص شود در طول یک سال گذشته در جهت تحقق المان‌های شهر هوشمند چقدر موفق بوده‌اند.»

به گفته‌ی سهیل مظلوم، با همکاری مرکز توانمند سازی و تسهیل‌گری کسب و کار نوپای فاوا، در نمایشگاه جانبی این همایش غرفه‌ای در اختیار استارتاپ‌ها قرار خواهد گرفت تا محصولات و خدمات خود را در حوزه هوشمندسازی معرفی کنند. همچنین از بهترین محصولات ارایه شده تجلیل به عمل خواهد آمد.

همچنین محمود زرگر دبیر علمی همایش زیرساخت و سرمایه‌گذاری در شهر هوشمند اعلام کرد: «امسال این همایش در چهار محور استانداردها و پروتکل‌های فنی، الگوی بومی معماری شهر هوشمند، نقش شهرداری‌ها در اقتصاد و رفاه مردم و مدل‌های مشارکت ذی‌نفعان در استقرار شهر هوشمند برگزار می‌شود.»

دبیر علمی همایش توضیح داد: «برای توسعه شهر هوشمند ترکیبی از مشارکت بخش خصوصی و بخش دولتی در حوزه‌های مختلف تصمیم‌گیری، زیرساختی، سرمایه‌گذاری و فناوری لازم است و امیدواریم با گردهم آوردن همه این گروه‌ها در این همایش، در تصویر سازی درست از شهر هوشمند اثربخش باشیم.»

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 240 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 16:18

دقایقی پیش، حساب رسمی ایکس‌باکس در یوتیوب، ویدیویی ۶ دقیقه‌ای از بخش داستانی بازی Gears of War 4 را منتشر کرد که در آن می‌توانیم دقایقی از بازی را مشاهده کنیم. با زومجی و تماشای این ویدیوی۶ دقیقه‌ای همراه باشید.

حساب رسمی ایکس‌باکس در یوتیوب، یک ویدیو از بازی مورد انتظار چرخ دنده‌های جنگ ۴ منتشر کرد که در آن ما می‌توانیم قهرمانان بازی یعنی جی‌دی، دل، کیت و مارکوس فینیکس را ببینیم که به دنبال موجوداتی به نام «سوارم» هستند. در این بخش از داستان، دهکده قهرمانان ما با خاک یکسان شده است و مادر کیت توسط دشمنان ربوده شده است. این تیم باید در جنگل‌های سرا به دنبال این موجودات بگردند و در عین حال سعی کنند که از طوفان نیز جان سالم به در ببرند:

دانلود 360p | دانلود 720p | دانلود 1080p

این ویدیو از نسخه ایکس‌باکس وان بازی تهیه شده است. بازی Gears of War 4 که توسط استودیوهای مایکروسافت منتشر می‌شود و استودیو کوالیشن وظیفه ساخت آن را بر عهده دارد، در تاریخ ۱۱ اکتبر (۲۰ مهر) برای ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد و از قابلیت Xbox Play Anywhere پشتیبانی می‌کند.

منبع: کانال رسمی ایکس‌باکس در وب‌سایت یوتیوب

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 286 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 16:18

انتظارات از خودروی جدید مک‌لارن بالا است. F1 زمانی سلطان بلامنازع سرعت خیابان‌ها بود. شایعات حاکی از آن است که بار دیگر طراحی‌های این شرکت برای F1 بر روی سرعت متمرکز شده است. به نظر می‌رسد چینش صندلی‌های خودروی جدید نیز به مانند نسل پیشین خواهد بود (یک صندلی در قسمت جلویی و دو صندلی برای سرنشین‌ها در پشت). جانشین اف ۱  قرار است لوکس‌ترین مک‌لارن ساخته شده تا به امروز باشد.

بخش داخلی این اتومبیل توسط بخش عملیات ویژه‌ی مک‌لارن MSO یا McLaren's Special Operations طراحی خواهد شد. به گفته‌ی مک‌لارن خریداران انتخاب‌های زیادی برای رنگ‌ها، جنس‌ها و تزئینات داخلی در اختیار خواهند داشت. با وجود این که هنوز نامی برای این خودروی جدید انتخاب نشده است، ولی یکی از محتمل‌ترین نام‌ها برای آن F1 GT خواهد بود.

شایعات حاکی از آن است که در F1 جدید خبری از موتورهای کمکی الکتریکی همانند P1 خواهد بود و مک‌لارن از پیشرانه‌ی ۳.۸ لیتری V8 استفاده خواهد کرد. پیشرانه‌ی هشت سیلندر استفاده شده در این خودرو توانی در حدود ۷۰۰ اسب بخار را برای این خودرو به ارمغان می‌آورد و رسیدن به سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت برای آن  به راحتی دست یافتنی خواهد بود.

به مانند نسل پیشین، این خودرو نیز در تعداد محدود تولید و قیمتی در حدود ۲ میلیون یورو خواهد داشت. باید تا زمان معرفی رسمی جانشین سوپر اسپورت پر آوازه‌ی مک‌لارن صبر کرد. با این حال علاقه‌مندان امیدوار هستند مک‌لارن برای جاودانه کردن نام اف ۱ هر آنچه در توان دارد به کار گیرد.

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 296 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 16:18

اسکایپ طی چند سال گذشته در حال گذار یک سرویس P2P به یک سرویس ابری است و به عنوان یکی از پیامدهای این گذار، مایکروسافت امروز تغییراتی را در خصوص پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اسکایپ اعلام کرد. در حالی که مایکروسافت به پشتیبانی از اسکایپ در iOS 8، اندروید ۴.۰۳ و ویندوز ۱۰ موبایل ادامه خواهد داد، هر کاربری که از ویندوز فون ۸ یا نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید استفاده می‌کند، از این پس به نسخه‌های جدید اسکایپ دسترسی نخواهد داشت. بنابراین به مرور زمان و با تکامل سرویس اسکایپ، برخی از این اپلیکیشن‌ها بی‌استفاده خواهند شد.

گاردیپ پال، مدیر اسکایپ، در طی پستی به این موضوع اذعان داشته است که اسکایپ در طول چند سال گذشته با مشکلاتی دست و پنجه نرم کرده است. پال می‌گوید:

در آن زمان، مسائل و مشکلات پیش‌بینی نشده‌ای، مانند عدم همگام‌سازی پیام‌ها در بین دستگاه‌ها و نوتیفیکشن‌های به تعویق افتاده بروز کردند. با دانستن پیامدهای این مشکلات برای کاربرانمان، هر چه سریع‌تر نسبت به حل آن‌ها اقدام کردیم.

مایکروسافت همواره مشکلات به وجود آمده برای اسکایپ را به دلیل گذار این سرویس از P2P به سرورهای مبتنی بر ابر دانسته است. اگرچه این گذار هنوز کامل نشده است اما مایکروسافت امیدوار است تا این تغییر بزرگ را در ماه‌های آینده به سرانجام رساند.

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 289 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 11:50

از زمان عرضه نسخه کیت‌کت، سیستم‌عامل اندروید فرآیند بوت شدن دستگاه را بررسی می‌کند تا اطمینان حاصل شود که روت‌کیت‌ها و دیگر مخرب‌های نرم‌افزاری بدون اینکه شناسایی شوند، امکان اجرا نداشته باشند. در هرحال، این ویژگی به این صورت بود که فقط یک پیغام هشدار به کاربر نشان داده می‌شد و این قابلیت تا اندروید ۶ مارشمالو به همین صورت ارائه شده است. اما حالا گوگل توضیح داده که در اندروید نوقا، فرآیند بوت با حساسیت بیشتری بررسی می‌شود و در صورت وجود مشکل، چیزی بیش از یک پیغام هشدار ارائه می‌شود. اگر شما یک پارتیشن یا یک ایمیج مشکل‌دار را بوت کنید، اندروید در حالت محدود و امن اجرا خواهد شد که این عمل نیز با اجازه کاربر امکان‌پذیر است. در غیر این صورت عملیات بوت در کل اجرا نخواهد شد. این ویژگی اولین بار در دستگاه‌هایی که با سیستم‌عامل اندروید ۷ نوقا عرضه شوند، ارائه می‌شود.

برای اکثر افراد، قابلیت مورد اشاره بسیار کاربردی خواهد بود و از دستگاه اندرویدی آن‌ها در برابر ویروس‌های مختلفی که پیش هنگام ری‌استارت دستگاه اجرا می‌شود، مقاومت خواهد کرد. گوگل به این نکته اشاره کرده که امکان دارد که قابلیت مورد بحث همچنین باعث ایجاد مشکلاتی نیز بشود. از آنجا که فرآیند معتبرسازی می‌تواند دسترسی به بلوک‌های داده‌ای و انجام کارهای معمول را متوقف سازد، مشکلاتی که در این زمینه برای کاربران ایجاد خواهد شد بیشتر مرتبط به فایل‌های مخرب و نامعبتر است. همچنین ممکن است در این شرایط نصب رام‌های سفارشی بر روی دستگاه‌های اندرویدی کمی سخت‌تر شود.

گوگل می‌گوید هر دستگاهی که بوت‌لودر آن قفل باشد از این قابلیت اضافه به منظور بررسی تغییرات اعمال شده در سیستم‌عامل بهره می‌برد. بنابراین به دلیل اینکه چنین فرم‌ورهایی چندان با ایجاد تغییرات همخوانی ندارند، نصب رام‌های سفارشی نیز در این حالت سخت‌ خواهد شد. البته خوشبختانه ویژگی جدید امنیتی در اندروید ۷ نوقا در مورد گوشی‌های نکسوس و سایر گوشی‌های هوشمندی که بوت‌لودر آن‌ها قفل نیست تاثیری نخواهد گذاشت.

نظر شما در مورد این ویژگی چیست؟

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 262 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 11:50

شرکت جیپ روز گذشته هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس خود را با تولید چند خودروی نظامی که ۷۵ سال پیش کار خود را با  تولید آ‌ن‌ها آغاز کرده بود، جشن گرفت. چند روز پیش در خودروسازی تولدو (Toledo) در ایالت اوهایو (Ohio) است از نسخه‌ی ویژه‌ی هفتاد و پنجمین سالگرد تولد جیپ صحرا رونمایی شد. این نسخه‌ی ویژه بر اساس رانگلر اسپرت و با تغییراتی جهت شبیه کردن آن به جیپ ویلیس ام‌بی، طراحی شده است.

جیپ

جیپ در ۱۵ ژوئیه ۱۹۴۱ پس از دریافت سفارش تولید ویلیس ام‌بی از دولت، کار خود را رسما آغاز کرد. سفارش اولیه این شرکت تولید ۱۸۰۰۰ دستگاه خودرو به قیمت ۷۴۹ دلار برای هر دستگاه بود.

ساخت جیپ رانگلر به صورتی که شبیه ویلیس ام‌بی نظامی قدیمی باشد، کار بسیار ساده‌ای بود. این مدل شامل رنگ سبز تیره، رینگ‌های ۱۶ اینچی و لاستیک‌­هایی با آج‌­های بزرگ، سپر عقب و جلوی فولادی و صندلی هایی با پارچه‌ی برزنت است. دقیقا مانند اولین محصول جیپ، در این خودرو نیز در و ستون‌های B وجود ندارند. خودروی مفهومی جدید جیپ از یک پیشرانه‌ی ۳.۶ لیتری پنتاستار (Pentastar) به همراه سیستم انتقال قدرت ۶ سرعته‌ی دستی استفاده کرده است.

جیپ

واضح است که این نسخه‌ی ویژه کاملاً به دور از شاخص‌های کنونی جیپ، تولید شده است. در نتیجه جیپ اعلام کرده که آن را به‌عنوان خودرویی مخصوص نمایشگاه‌ و موزه‌ها نگه می‌دارد.

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 254 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 11:50

درآمد IBM در دومین فصل مالی سال جاری نیز همچنان با کاهش روبرو بوده است، اما افزایش درآمد بخش‌های موسوم به ضرورت‌های استراتژیک این شرکت همچون رایانش ابری و تحلیل داده‌ها نشان دهنده‌ی آن است که احتمالا آی‌بی‌ام در صدد ایجاد تغییرات جدید است.

بخشی از این کمپانی که در منطقه‌ی آرمونک شهر نیویورک واقع شده است، روز دوشنبه اعلام کرد که درآمد آن از بخش‌ راهکارهای استراتژیک آن از جمله رایانش ابری، تحلیل داده‌ها و امنیت با رشد سالانه‌ی ۱۲ درصدی همراه بوده و به ۸.۳ میلیارد دلار رسیده است. البته در هر صورت این میزان افزایش درآمد در این بخش‌ها، از رشدی که آی‌بی‌ام در سه‌ماهه‌ی نخست سال گزارش کرد کمتر است.

درآمد بخش ابری اعم از عمومی، خصوصی و ترکیبی، در سه‌ماه‌ی دوم سال با رشدی ۳۰ درصدی همراه بوده است، در حالی که درآمد بخش تحلیل ۴ درصد و درآمد بخش‌های موبایل و امنیت به ترتیب ۴۳ و ۱۸ درصد افزایش را شاهد بوده‌است. مارتین شروتر نایب رئیس و مدیر مالی ارشد آی‌بی‌ام در یک تماس کنفرانسی اعلام کرد که در ۱۲ ماه گذشته، بخش ضرورت‌های استراتژیک بیش از ۳۱ میلیارد دلار درآمد را برای آی‌بی‌ام در پی داشته است و هم‌اکنون نیز ۳۸ درصد از کل درآمد کمپانی از این بخش تامین می‌شود. وی افزود: «آی‌بی‌ام در سال گذشته از حدود ۲۰ بخش گوناگون تحت تملک خود بهره برده است اما با این وجود شاهد رشد بنیادی قابل اطمینانی بوده است».

IBM

شروتر همچنین افزود:

آی‌بی‌ام برای سال ۲۰۱۸، هدف خود را بر روی رسیدن به رقم درآمد ۴۰ میلیاردی دلاری در بخش ضرورت‌های استراتژیک قرار داده است. این میزان ۴۰ درصد از درآمد کل کمپانی خواهد بود. کمپانی ما نیازی ندارد که برای رسیدن به این هدف، در تمامی بخش‌های تجارت خود به میزان گفته شده رشد کند.

آی‌بی‌ام قصد دارد هم‌زمان با حرکت به سوی رایانش ابری و دیگر تجارت‌های مدرن، در زمینه‌هایی همچون استفاده از قابلیت‌های پلتفرم واتسون، ظرفیت دیتاسنترهای ابری و سایر بخش‌های تحت تملک خود نیز سرمایه‌گذاری کند. آی‌بی‌ام پلتفرم شناختی خود با نام واتسون را که شامل یک تکنولوژی شناختی جدید آموزش داده شده در حوزه‌ی امنیت و بر پایه‌ی فناوری‌های ابری است به حوزه های جدید نیز گسترش داده است

حتی بهره‌ی بالای کسب شده در تجارت‌های جدیدی که آی‌بی‌ام اخیرا بر روی آن‌ها تمرکز کرده است نیز نتوانست سلسله نرخ‌های درآمد پایین سایر بخش‌ها را جبران کند. در نتیجه درآمد کلی آی‌بی‌ام در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری با کاهشی سه درصدی به ۲۰ میلیارد دلار رسیده است. این کمپانی در دوره‌های سه‌ماهه‌ی بسیاری گزارش‌هایی حاکی از کاهش درآمد منتشر کرده است.

 با توجه به اصول کلی پذیرفته شده در حسابداری، سود خالص این کمپانی در سه‌ماهه‌ی دوم، برابر با ۲.۵ میلیارد دلار محاسبه شده است که ۲۹ درصد کاهش را نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

شروتر در این مورد این گونه توضیح داد:

سود سیستم‌های آی‌بی‌ام در این سه‌ماهه با کاهشی ۲۳ درصدی روبه‌رو شده و به ۲ میلیارد دلار رسیده است. همچنین درآمد سرویس‌های تجارت جهانی آن که شامل مشاوره، سرویس‌های پردازش جهانی و مدیریت برنامه‌ها است نیز با کاهشی ۳ درصدی نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته رو به‌رو شده و به ۴.۳ میلیارد دلار رسیده است. درآمد حاصل از رایانه‌های بزرگ این کمپانی موسوم به Z Systems نیز در این سه‌ماهه با کاهشی ۴۰ درصدی رو‌به‌رو شده است، اما در عوض حاشیه‌ی سود با شرایط چرخه‌ی تولید ما سازگارتر شده است.

آی‌بی‌ام در سه‌ماهه‌ی دوم، EZSource را تصاحب کرد تا به توسعه‌دهندگان کمک کند که بتوانند به سادگی و هرچه سریع‌تر اپلیکیشن‌های مربوط به رایانه‌های بزرگ (Mainframes) را به روز رسانی کنند.

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 289 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 5:39

امسال برند دوکاتی ۹۰ ساله می‌‌شود و به همین مناسبت این شرکت موتورسیکلت سازی ایتالیایی که تحت مالکیت آئودی فعالیت می‌کند، مدل جدیدی با نام ۱۲۹۹ پانیگاله اِس نسخه‌‌ی سالگرد، را معرفی کرده است. این موتورسیکلت در واقع یکی از محصولات توانمند دوکاتی است که در این نسخه ارتقا داده شده است و اکنون توانایی‌های فراوانی دارد. 

دوکاتی

برای شروع، ۱۲۹۹ پانیگاله اس نسخه‌‌ی سالگرد دارای کیتی به رنگ قرمز، سفید و سیاه است که با رینگ‌های طلایی تزیین شده که این طراحی از تیم مسابقه‌‌ی این شرکت الهام گرفته شده است. این نسخه دارای فرمان ماشینکاری شده‌ی آلومینیومی است و از نظر ابعاد با پانیگاله آر یکسان است. ارتقاهای این موتورسیکلت به اینجا ختم نمی‌شود؛ این نسخه مجهز به اگزوز تیتانیومی آکراپوویچ است. هم‌چنین می‌توان به محافظ‌های فیبر کربنی، پوشش‌ فنر و دمپرهای سیستم تعلیق و همچنین گلگیر عقبی جدید که به کاهش وزنی در حدود ۳ کیلوگرم کمک کرده، اشاره کرد.

دوکاتی ۱۲۹۹ پانیگاله اس سالگرد، دارای سیستم کنترل کشش خاص دوکاتی (DCT EVO) است که این امکان را به موتورسواران می‌دهد تا بدون خطر دریفت بزنند. دوکاتی این نسخه را به چندین سیستم الکترونیکی نیز مجهز کرده است که می‌توان از سیستم کمکی پیچیدن ABS بوش، تعلیق الکترونیکی دوکاتی، سیستم‌های الکترونیکی Öhlins و سیستم کنترل تک‌چرخ دوکاتی، نام برد. این نسخه قدرت ۲۰۵ اسب بخاری خود را از یک پیشرانه‌ی ۱۲۸۵ میلی‌لیتری V-TWIN تامین می‌کند. نسخه‌ی سالگرد مابین پانیگاله آر و 1299 پانیاگل اس قرار می‌گیرد.

دوکاتی

تعجبی ندارد که رونمایی این موتور سیکلت توسط قهرمان اسبق موتو جی پی و مسئول  تست موتور سیکلت‌های جدید دوکاتی، کیسی استونر انجام شده است. استونر و مدیر عامل دوکاتی کلاودیو دومنیکالی در هفته‌ی گذشته در فستیوال هفته دوکاتی، این موتور سیکلت را معرفی کردند. از این موتور سیکلت تنها ۵۰۰ دستگاه تولید خواهد شد که هر کدام از آن‌ها دارای شماره‌ای مخصوص روی کیت فرمان خواهند بود.

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 282 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 5:39

روز گذشته قسمت بیست و پنجم از هایلایت منتشر شد، از گزارش مالی مایکروسافت و افت ۷۰ درصدی بخش موبایل ردموندی‌ها گفتیم، به فاش شدن ۳۰۰ هزار ایمیل دولت ترکیه توسط ویکی لیکس پرداختیم و البته مطالب مهم دیگری را نیز پوشش دادیم. برای از دست ندادن این مطالب مهم، در ادامه با زومیت همراه شوید.

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 269 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 5:39

در حال حاضر یکی از معیار‌های اصلی دولت‌ها و خریداران در انتخاب خودروها، ایمنی آن‌ها و توانایی حفظ سرنشینان در تصادف‌ها است. موسسه‌ی NCAP که در زمینه‌ی تست و بررسی خودروها در انواع تصادف‌ها فعالیت دارد، با اعطای نمره به هر خودرو توانایی‌های آن را در تامین ایمنی سرنشینان مشخص می‌کند. عملکرد بد یک خودرو در آزمون‌ها NCAP‌ می‌تواند آینده‌ی فروش آن را تباه کند. اما معتبرترین مرکز بررسی ایمنی خودروها چگونه به تست آن‌ها در تصادفات می‌پردازد؟ در ادامه شما را با نحوه‌ی کامل تست تصادف خودروها در آزمون‌های NCAP آشنا می‌کنیم.

مبنای امتیازگیری

موسسه‌ی Euro NCAP در سال ۲۰۰۹ کسب ستاره‌های ایمنی خودرو را منوط به چهار حوزه‌ی مهم دانست؛ محافظت از سرنشینان بزرگسال (که شامل راننده و سرنشینان می‌شود)، محافظت از سرنشینان خردسال، حفاظت از عابرین پیاده و سیستم‌های کمکی راننده. به دلیل وجود انعطاف بیشتر در امتیاز دهی به خودروها، مبنای (ملاک) ستاره اولین بار در سال ۱۹۹۷ مطرح شد.

NCAP

حفاظت از سرنشینان بزرگسال (Adult Occupant Protection)

امتیاز حفاظت از سرنشینان بزرگسال بر مبنای ضربه از جلو، کنارین و تست شلاقی (whiplash) تعیین می‌شود که برای ارزیابی حفاظت از سرنشینان و راننده خودرو به کار گرفته می‌شود.

انحراف – مانع نرم (ODB)

موسسه ایمنی

تصادف از جلو بیشترین میزان کشته و جراحت جدی را نسبت به دیگر تصادفات در پی دارد. یکی از سناریوهای معمول وقوع حادثه از جلو هنگامی است که دو خودرو به صورت شاخ به شاخ به یکدیگر و با سرعت نسبتاً بالایی برخورد می‌کنند. در این‌گونه تصادفات، سازه‌ی جلویی خودرو مورد برخورد قرار می‌گیرد و دو خودرو صدمه دیده با انحراف نسبت به هم برخورد می‌کنند.

در آزمایشهای NCAP، خودرو با سرعت ۶۴ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند؛ ۴۰ درصد خودرو نسبت به مانع نرم روبرو همپوشانی دارد که این مانع نقش خودروی روبرو را بازی می‌کند. این تست هم‌چنین بین دو خودروی هم وزن تکرار می‌شود، که هر دو با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت در حال حرکت هستند. دو آدمک موجود در صندلی‌های جلو نقش دو فرد مذکر را بازی می‌کنند و دو آدمک بچه در صندلی عقب به جای کودک قرار دارند.

در این تصادف، سازه‌ی خودرو در معرض آزمایش قرار می‌گیرد. هرچه درگیری سازه‌ی بدنه در این آزمایش محدودتر باشد احتمال آسیب دیدن سرنشینان افزایش می‌یابد. انرژی حاصل از برخورد باید به شکل مناسبی به قسمتی از خودرو منتقل شود که برای جذب انرژی به صورت کارآمد و ایمن در نظر گرفته شده است. منطقه ضربه گیر جلویی (سپر) می‌بایست به طور کنترل شده‌ای از هم فرو بپاشد تا کابین بدون تغییر شکل تا حد امکان باقی بماند. حرکت رو به عقب پدال‌ها و غربیلک فرمان نیز باید به گونه‌ای کنترل شوند تا از آسیب جدی به راننده جلوگیری شود.

مانع صلب تمام پهنا

موسسه ایمنی

در سال‌های اخیر سازه‌ی خودروها سخت‌تر شده است. این امر موجب کاهش جراحات مربوط به پا و سر سرنشینان می‌شود. اما سختی بالای سازه‌ی خودرو موجب افزایش شتابگیری منفی اتاق خودرو می‌شود که می‌بایست به استفاده از وسایل ایمنی تعبیه شده در صندلی جلو و عقب شدت جراحات را در حین تصادف به حداقل رساند. این چنین شتابگیری منفی زیاد موجب ایجاد جراحات جدی و عمیق می‌شود؛ مخصوصاً این جراحات در قسمت قفسه‌ی سینه، سرنشینان کهن‌سال و خردسال بسیار مهلک‌ و کشنده‌تر است.

موسسه Euro NCAP در همین راستا برای شبیه‌سازی شتاب منفی بالا آزمون تصادف با جسم صلب را انجام می‌دهد. در این تست، خودرو باید ۵۰ کیلومتر بر ساعت سرعت داشته باشد و قسمت جلوی آن به طور کامل با مانع اصابت داشته باشد. یک آدمک جنس مؤنث در صندلی راننده و یک آدمک دیگر در صندلی عقب سمت مخالف راننده واقع شده است.

این تست محک مناسبی برای سیستم‌های ایمنی در صندلی جلو و عقب است. محدودیت‌هایی بر نحوه‌ی شتابگیری منفی قفسه‌ی سینه و زاویه‌ی آن هنگام تصادف وجود دارد که سازندگان خودرو را ملزم می‌کند تا هر چه بیشتر این قوانین سفت و سخت را رعایت کنند. این آزمایش مکمل تست انحراف مانع نرم است به طوری که سیستم‌های ایمنی خودرو به ‌گونه‌ای باید عمل کنند تا آدمک مذکر را در سرعت ۶۴ کیلومتر بر ساعت جراحت نبیند؛ خودروها همچنین باید به گونه‌ای سازگار عمل کنند تا جراحت جدی هنگام ایجاد نیروی حاصل از شتابگیری منفی بر آدمک کوچک مؤنث وارد نشود.

مانع متحرک جانبی

موسسه ایمنی

برخورد از بغل دومین عامل مرگ و میر و جراحات در جاده‌ها است. در مقایسه با تصادف از جلو، فضای بسیار اندکی در داخل خودرو به منظور جذب انرژی وجود دارد و جراحت جدی سر و قفسه‌ی سینه امری عادی تلقی می‌شود.

در آزمایش Euro NCAP، مانعی منعطف (نرم) بر روی یک واگن متحرک با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت وجود دارد و از سمت راست به خودروی ساکن نزدیک می‌شود. در این آزمایش از آدمک مذکر در صندلی راننده و از آدمک بچه در صندلی عقب استفاده می‌شود.

این آزمایش مقاومت خودرو را در هنگام برخورد از ناحیه بحرانی بدنه می‌آزماید. همچنین استحکام کافی ستون‌های بین دو درب (ستون‌ B) مشخص می‌شود و عملکرد کیسه هوای جانبی پرده‌ای مورد آزمایش قرار می‌گیرد. در تست مانع متحرک جانبی، میزان جذب انرژی توسط سازه در پنل‌های درب و صندلی‌ها را مشخص می‌کند. زمان‌بندی عمل کردن کیسه هوا باید به دقت کنترل شود تا از حداکثر حفاظت ممکن اطمینان حاصل شود.

ستون از کنار

موسسه ایمنی

برخی از تصادفات در شرایطی رخ می‌دهد که خودرو از بغل به یک جسم صلب در جاده مانند درخت یا تیر چراغ برق برخورد می‌کند. این گونه تصادفات نتیجه از دست رفتن کنترل خودرو توسط راننده است. سرعت بالای خودرو، محاسبات اشتباه راننده در مورد خمیدگی پیچ جاده و لیز بودن سطح جاده می‌تواند از جمله عوامل این دسته از تصادفات تلقی کرد. این گونه تصادفات با شدت بالا اتفاق می‌افتد و احتمال مرگ و میر بالا و عمق جراحات شدید است.

در تست‌های Euro NCAP، خودرو با سرعت ۳۲ کیلومتر بر ساعت به سمت مانع که یک ستون باریک صلب است حرکت داده می‌شود. خودرو به سمت راست خود در حال کشیده شدن است. در تست‌هایی که در سال ۲۰۱۵ انجام شد، خودرو زاویه اندکی با راستای عمودی داشت. در این آزمون تنها یک آدمک مذکر بر روی صندلی راننده قرار دارد.

این آزمایش یکی از تست‌های بسیار پیچیده به منظور ارزیابی توانایی خودرو در محافظت از سر راننده است. با توجه به اینکه بارگذاری بر روی خودرو در این تست موضعی است. تغییر شکل خودرو می‌تواند بسیار حاد باشد و فرورفتگی ستون در قسمت داخل اتاق نیز از پارامتر‌های حیاتی است. بدون در نظر گرفتن سیستم‌های حفاظتی، ستون به سر راننده ضربه شدیدی وارد می‌کند و منجر به ایجاد جراحات جدی می‌شود. کیسه‌ی هوای محافظ سر، معمولاً به شکل پرده‌ای در کنار پنجره فعال می‌شود ولی در برخی اوقات کیسه هوای صندلی جلو نیز عمل می‌کند که می‌تواند راه حلی مناسب تلقی شود. توجه زیاد در انجام این تست نیاز است تا عملکرد این چنین سیستم‌های ایمنی در خودرو تأثیر مثبتی داشته باشند.

ضربه شلاقی

NCAP

جراحات ناشی از ضربه شلاقی با حرکت سریع و اعوجاج بیش از اندازه ستون فقرات همراه است که می‌تواند منجر به عارضه دراز مدت، روند درمانی مشکل و معلولیت شود. این‌گونه سوانح بیشتر اوقات در سرعت‌های پایین هنگامی که ضربه از ناحیه عقب به خودرو وارد می‌شود، رخ می‌دهد. در حالی که این چنین تصادفات به ندرت منجر به مرگ می‌شود ولی عواقب ناشی از ضربه شلاقی بر شخص بسیار سنگین است به طوری که این هزینه در کشورهای اروپایی سالانه ۱۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

صندلی‌ها و پشتی سر با به حرکت درآمدن یک سورتمه با سرعت پایین به وسیله یک آدمک نشسته در صندلی عقب آزمایش می‌شود. سه تست دینامیکی انجام می‌شود تا نمایانگر شدت تصادف واقعی که منجر به ایجاد جراحات جدی می‌شود، باشد. در این آزمون هندسه‌ی پشتی‌های سر قسمت جلو و عقب ارزیابی می‌شود.

تست شلاقی موسسه Euro NCAP برای بهبود عملکرد صندلی و پشتی‌های سر طراحی شده است. به طور مثال طراحی باید با توجه به داده‌های موجود از تصادفات در دنیای واقعی به منظور حفاظت موثر انجام شود. هندسه‌ی پشتی سر از این جهت مهم است که از انجام حرکات اضافی سر جلوگیری به عمل می‌آورد و پشتیبانی مؤثر باشد. آزمایش سورتمه‌ی دینامیکی نشان می‌دهد که صندلی و پشتی سر چه قدر می‌تواند مؤثر باشد تا در سناریوهای این چنینی تصادف از حرکت شلاقی سر جلوگیری کند.

سیستم ترمز اضطراری خودکار شهری

موسسه ایمنی

ضربه شلاقی به ستون فقرات در سرعت کم و برخورد خودرو به عقب خودروی دیگری حادث می‌شود. این چنین تصادفات ناشی از حواس پرتی راننده عقبی و عدم آگاهی به موقع از توقف خودروی جلویی است. تصادفات مذکور موجب آسیب دیدگی گردن سرنشینان هر دو خودرو می‌شود. سیستم ترمزگیری اضطراری خودکار (AEB) هنگامی که احتمال وقوع چنین حوادثی در پیش باشد، وارد عمل می‌شود و دخالت می‌کند. این سیستم به وسیله‌ی اعمال ترمز از این دسته از تصادفات جلوگیری می‌کند.

خودروی تست، پشت نمونه‌ی فرضی شبیه سازی شده با سرعت ۱۰ تا ۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند. راننده عمداً هیچ گونه تلاشی برای ترمزگیری انجام نمی‌دهد تا خودرو دخالت کند. میزان کاهش شتابگیری تا قبل از برخورد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. برخی از سیستم‌ها قبل از وارد عمل شدن به راننده هشدار می‌دهد که احتمال تصادف وجود دارد. هرچند در اینگونه تصادفات، زمان به قدرتی کوتاه است که عملاً راننده هیچ گونه پاسخ مؤثری را نمی‌تواند بدهد. به همین دلیل موسسه‌ی Euro NCAP عملکرد ترمزگیری خودکار را صرفاً مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

حداکثر امتیاز به خودرویی اعطاء می‌شود که از تصادف جلوگیری کند؛ چون‌ یکی از کارآمدترین پاسخ‌های ممکن است. هرچند به خودروهایی که در هنگام برخورد کاهش سرعت بیشتری داشتند امتیاز بیشتری تعلق می‌گیرد زیرا در نهایت شدت ضربه را توانسته‌اند تا حدی خنثی کنند. وجود بیشترین کاهش سرعت می‌تواند تأثیر شگرفی در کاهش جراحات ناشی از اینگونه تصادفات داشته باشد.

حفاظت از سرنشینان خردسال (Child Occupant Protection)

ملاک ارزیابی حفاظت از سرنشینان خردسال از سه جهت بررسی می‌شود؛ محافظت از کودک در صندلی محافظ بچه در تست‌های ضربه از بغل و جلو، توانایی خودرو در تطبیق با صندلی‌های بچه در اندازه و طرح‌های مختلف، در دسترس بودن امکانات خاص برای حمل و نقل امن کودکان در خودرو.

عملکرد CRS

موسسه ایمنی

هر ساله هزار کودک در جاده‏‌های اروپا بر اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند. تقریباً نیمی از کودکان کشته شده در درون خودروها به عنوان سرنشین حضور داشتند.

خودروسازان موظف هستند در مورد جایگاه صندلی کودک و نحوه استفاده از آن در خودرو اطلاعاتی به مشتری ارائه دهند. موسسه Euro NCAP صندلی‌های مختلف کودک را از لحاظ تطبیق پذیری در خودرو مورد بررسی قرار می‌دهد و همچنین محافظتی که از کودک طی تست‌های ضربه از بغل و جلو انجام می‌شود، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

آدمک‌های بچه که نقش کودک ۱.۵ و ۳ ساله را بازی می‌کنند در صندلی عقب با صندلی بچه‌ای که خودروساز پیشنهاد می‌دهد آزمایش می‌شود. در سال ۲۰۱۶ نحوه‌ی انجام تست کمی دچار تغییر شده است به طوری که آدمک‌های بچه نقش کودکان ۶ و ۱۰ سال را که بر روی متکای مخصوص نشسته است، بازی می‌کنند.

جابه‌جایی سر، بارگذاری بر روی گردن و شتابگیری قفسه سینه از فاکتورهای مهمی هستند که هنگام تصادف روی آدمک‌های بچه اندازه‌گیری می‌کنند. خودرویی می‌تواند نمره قبولی کسب کند که در هر سه فاکتور مذکور موثرترین نتایج را ثبت کنند؛ همچنین آدمک بچه در هنگام تصادف از روی صندلی جدا نشده و به قسمت‌های داخلی خودرو تماس شدید نداشته باشد. این عوامل حفاظت جان کودک را حین تصادف تضمین می‌کند.

قید و بندهای خودرو

موسسه ایمنی

تمام صندلی‌های مخصوص بچه باید قبل از فروش، آزمایش‌هایی را پشت سر بگذارند. جدیدترین استاندارد اروپایی برای صندلی بچه به نام i-Size شناخته می‌شود. تمام صندلی‌های بچه که استاندارد i-Size دارند از ISOFIX استفاده می‌کنند. ISOFIX یک سیستم اتصالاتی است که مستقیماً صندلی بچه را به واسطه اتصالاتی به سازه شاسی خودرو متصل می‌کند. خودروهایی که دارای i-Size بر روی تمام صندلی‌ها هستند به معنای دارا بودن سیستم ISOFIX و همچنین وجود تدابیر حفاظتی اضافی با نصب آسان و بیشترین محافظت است. هرچند وجود این استاندارد به صورت قانونی برای خودروها الزامی نیست.

موسسه Euro NCAP خودروسازان را به استفاده از استاندارد i-Size و دیگر وسایل حفاظتی جهت حمل و نقل ایمن کودک در خودرو تشویق می‌کند. خودروهایی که دارای اتصالات ISOFIX در مکان‎های مختلف صندلی هستند و به استاندارد i-Size مجهز هستند، سوییچ غیر فعال کردن ایربگ جلو به همراه دستور العمل انجام این کار را دارند و از صندلی کودک یکپارچه استفاده می‌کنند، امتیاز حداکثری را در این بخش دریافت می‌کنند.

بررسی راحتی و نصب صحیح صندلی‌های مخصوص کودکان

موسسه ایمنی

با شرایط مونتاژ امروزی، اشتباه در نصب می‌تواند تأثیر وجود صندلی بچه را به میزان زیادی کاهش دهد. استفاده نادرست از صندلی بچه می‌تواند به واسطه خطای انسانی باشد یا عدم تطابق صندلی بچه با خودرو.

در این تست تعدادی از صندلی‌های بچه منتخب را بر روی خودرو نصب می‌کنند تا از بروز هر مشکلی مطلع شوند. اغلب صندلی‌های منتخب عملکرد مناسبی در تست‌های مستقل از خود نشان داده‌اند. طول کمربند ایمنی، مکان بستن کمربند ایمنی، دسترسی به لنگرگاه ISOFIX و پایداری CRS از فاکتورهای مهم در نظر گرفته شده این تست است. موسسه Euro NCAP توصیه می‎کند که از صندلی‌های کودک برعکس برای کودکان نوزاد در صورتی که خودرو با این‌گونه صندلی‌ها سازگار است، استفاده شود.

در صورتی که صندلی‌های منتخب به درستی و در تمامی صندلی‌های عقب خودرو نصب شوند خودروی مورد آزمایش می‌تواند بیشترین امتیاز را کسب کند. در دفترچه‌‌های خودرو صراحتاً اشاره شده است که مکان صندلی‎ها باید جایی قرار داشته باشد، که امکان نصب سیستم CRS وجود نداشته باشد.

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 250 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 2:25

شرکت ایرانسل برای حفظ منابع طبیعی بخصوص جنگل‌ها و اراضی محیط زیست با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری تفاهم‌نامه‌ی مشترک امضا کرد.

بر اساس این تفاهم‌نامه، راهکارها و اقدامات اجرایی ایرانسل برای حفظ محیط‌زیست در حوزه‌های سلامت ساختار و تجهیزات فنی، تسهیل امور جاری زندگی و در نهایت تاثیر آن بر سلامت محیط‌زیست دسته‌بندی شده‌اند.

از مهمترین موارد این راهکارها و اقدامات می‌توان به استفاده از آنتن‌های با کیفیت بالا و بدون عوارض در جهت حفظ سلامت جامعه و محیط‌زیست، استفاده از باتری‌های قابل بازیافت در آنتن‌های ایرانسل، ارائه خدمات وسیع آنلاین از طریق وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی، فروش آنلاین محصولات (انواع سیمکارت، مودم و شارژ)، به‌کارگیری مصالح و تجهیزات ساختمانی عایق و موثر در کاهش اتلاف انرژی در ساختمان‌های ایرانسل، تفکیک پسماندهای ساختمان‌های شرکت ایرانسل و ترویج فرهنگ مصرف صحیح، مکاتبات الکترونیک به جای روند معمول استفاده از کاغذ، استفاده از مواد قابل بازگشت و بازیافت در همایش‌های ایرانسل و استفاده از کاغذهای بازیافتی در اقلام تبلیغات محیطی اشاره کرد.

همچنین ایرانسل با سرمایه‌گذاری بر فناوری‌های نوین از قبیل اینترنت اشیا، بسترهای الکترونیکی تعاملی از قبیل وب‌سایت، کدهای دستوری و شبکه‌های اجتماعی، اجرای طرح‌های همکاری با سازمان محیط‌زیست و فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در مورد گرامیداشت روز جهانی محیط‌زیست و روز درختکاری در راستای حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی گام برداشته است. از جمله این اقدامات می‌توان به تسهیل دسترسی به خدمات ایرانسل برای کاهش رفت و آمد درون شهری، رفع نیازهای روزمره (خرید، آموزش، تهیه بلیت و...) با استفاده از برنامه‌های کاربردی متنوع از قبیل «پیشنهاد»، «دانا» و «گیشه»، عدم نیاز به مراجعه به بانک با استفاده از سرویس‌های بانکداری الکترونیک و استفاده کمتر از کاغذ با استفاده از خدمات آنلاین و الکترونیک اشاره کرد.

ایرانسل سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری

 دراین مراسم خداکرم جلالی رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: «منابع طبیعی یکی از لازمه‌های زندگی در هر کشوری است و اگر منابع طبیعی کشوری به خطر بیا‌فتند، هویت و سرمایه‌های آن کشور به خطر افتاده است.»

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آخیزداری در مورد قرارداد همکاری با ایرانسل اعلام کرد: «ایرانسل نخستین شرکت بخش خصوصی است که برای حمایت از فعالیت‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گام برداشته است. امروزه ارتباطات خمیرمایه‌ی توسعه و در رشد نیازهای مختلف جوامع انسانی مفید است و همه ابعاد توسعه بر پایه منابع طبیعی استوار است.»

جلالی ادامه داد:«مسئله‌ی منابع طبیعی مسئله‌ای حیاتی برای کشور است و در صورت بی‌توجهی به این موضوع، همه‌ی ابعاد زیربنایی کشور به خطر خواهد افتاد. تعامل دو مجموعه و توسعه همکاری‌ها، برکاتش برای منابع طبیعی و مردم کشورمان خواهد بود و این خدمتی بزرگ برای مردم است.»

علیرضا قلمبر دزفولی مدیرعامل ایرانسل در این مراسم با گفت: «حفظ و نگهداری منابع طبیعی، به عنوان یک تعهد انسانی-اجتماعی اهمیت مضاعفی پیدا کرده و توجه افکارعمومی و هموطنان عزیزمان را بیش از پیش جلب کرده است.»

وی افزود: «ایرانسل در سه سطح خدمات زیرساختی، خدمات و فعالیت‌های جاری و تأثیرات غیرمستقیم خدمات، پیشگامی خود را برای حفظ منابع طبیعی نشان داده است.»

مدیرعامل ایرانسل همچنین تصریح کرد که تمام سایت‌های ایرانسل و میزان تشعشعات آن، تحت بررسی و نظارت مداوم و مورد تایید سازمان انرژی اتمی به عنوان متولی نظارت بر این موضوع است و بر اساس تایید این سازمان، کیفیت سایت‌های ایرانسل همواره در بهترین حالت ممکن قرار داشته است.

ایرانسل سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری

این قرارداد درحالی امضا شد که سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با تأسیس در سال ۱۲۸۴ قدمتی ۱۱۱ ساله و ایرانسل با تأسیس در سال ۱۳۸۴ قدمتی ۱۱ ساله دارد. تفاهم‌نامه‌ی امضا شده بین این دو سازمان و شرکت با تفاوت قدمتی ۱۰۰ ساله نیز در نوع خود جالب است.

مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک ایرانسل با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، عصر روز سه‌شنبه ۲۹ تیرماه در محل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و با حضور علیرضا قلمبر دزفولی مدیرعامل ایرانسل و خداکرم جلالی، رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری برگزار شد.

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 286 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 2:25